[RPG] Alien

Sci fiction, dat komt hier!
Cynical
Berichten: 390
Lid geworden op: 16-01-2016 12:25

[RPG] Alien

Bericht door Cynical » 11-06-2016 00:53

Het jaar is 2031, technologie en dergelijke zijn enorm vooruit gegaan. De ruimte is steeds verder ontdekt en de mensen lijken de meest intelligente wezens in het universum.
Op een dag ontdekt de NASA plotseling een vreemde planeet op de radar. Ze noemen de planeet: R7. Ze merken op dat er leven mogelijk is op de planeet omdat het milieu er zeer geschikt is voor mensen. Ze constateren er geen levensvormen en sturen een groep astronauten erheen om de boel te onderzoeken en kijken of het echt veilig is. Wanneer ze landen merken ze dat ze er gewoon kunnen ademen en dat er water is, maar vreemd genoeg spotten ze er overdag geen levensvormen. Alleen blijkt dat plotseling de engine van het ruimteschip kapot is. En s' avonds gebeuren en mysterieuze dingen op de planeet. Zijn ze er echt wel alleen...?

NPC'S
---------
Lieutenant Naam: Captain (Edward) Jackson.
Positie: Captain van het ruimteschip.
Leeftijd: 40
Persoonlijkheid: Jackson is een van de beste captains die de NASA ter beschikking heeft. Hij heeft meerdere ere-medailles op zijn naam staan. Hij wordt door iedereen gerespecteerd. Hij wordt als een strenge leider beschreven die veel om zijn team geeft en hun veiligheid voor die van hemzelf stelt. Hij zit al vanaf zijn achttiende bij de NASA en is dus dé expert.
---------
Naam: First Lieutenant (Jenna) Miller
Positie: First Lieutenant van het ruimteschip (de vervanging van Captain Jackson mocht er iets met hem gebeuren.
Leeftijd: 24
Persoonlijkheid: Miller is een toegewijde astronaut die bekend staat om haar devotie aan ruimtevaart. Deze liefde heeft ze overgenomen van haar vader, die ook een befaamde astronaut was. Ze wordt beschreven als erg vriendelijk en lief, ze is erg geduldig met de bemanning en luistert ook naar je persoonlijke problemen.
---------
Naam: (Demi) Jones
Positie: Bemanningslid.
Leeftijd: 19
Persoonlijkheid: Jones is een verwaand meisje dat meer om haar looks geeft dan om andere. Ze is meegegaan omdat haar pappie een hoge rank bij de NASA heeft. Ze is erg lui en de bemanning irriteert zich aan haar. Ze weet wel wat van ruimtevaart, maar in moeilijke situatie's zal ze snel in paniek raken. Ze is ook egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf in moeilijke gevallen.
---------
Naam: (Jonas) Fisher
Positie: Bemanningslid.
Leeftijd: 35
Persoonlijkheid: Fisher is een redelijk goede ruimtevaarder die naar een hogere positie snakt. Alleen heeft hij daar volgens Jackson het geduld en de persoonlijkheid niet voor. Hij is nogal gemeen, hard en commandeert graag andere als Jackson het niet ziet. Hij bedoeld het wel goed, maar hij kan vaak onbeleefd en vijandig overkomen.


Ons lijstje:

Naam:
Positie:
Leeftijd:
Persoonlijkheid:
Biografie:
Pluspunten:
Minpunten:
Uiterlijk:

TIMETJUUUUH
Berichten: 745
Lid geworden op: 16-01-2016 17:21

Bericht door TIMETJUUUUH » 11-06-2016 01:09

Naam: John Smith
Positie: technische dienst
Leeftijd: 32
Persoonlijkheid: John is een nogal vreemd persoon, hij is een geniaal persoon met machines, maar hij is nogal awkward rondom mensen. Gesprekken met hem bestaan meestal uit John een beetje raar alle kanten op kijken en een beetje knikken en ja zeggen.
Biografie: John groeide op in een boerderijdorpje in Amerika, hij kon de tractor daar al uit elkaar halen en weer in elkaar zetten voor hij kon praten. Het had er misschien mee te maken dat hij met het tweede pas op z'n vijfde begon... Na van een aantal scholen te zijn afgetrapt omdat hij alles uit elkaar schroefde kwam hij bij de nasa terecht. Hier werd hij al snel de persoon die wist wat hij deed, maar die je liever niet jouw klusjes gaf. Dit is ook de reden dat hij zo ver mogelijk weg is gestuurd
Pluspunten: erg goed met machines.
Minpunten: praat erg weinig en is sowieso raar tegen mensen, velen denken dat hij niet eens kan praten
Uiterlijk: John heeft zwart haar en loopt lichtelijk krom, hij is niet erg gespierd en qua lengte valt hij ook wel mee.
Er zijn geen emo's alleen emoes
Afbeelding

Cynical
Berichten: 390
Lid geworden op: 16-01-2016 12:25

Bericht door Cynical » 11-06-2016 01:20

Naam: Ash Parker
Positie: Piloot + radarbeheer.
Leeftijd: 20
Persoonlijkheid: Ash is een aardig meisje die het allemaal goed bedoeld en erg veel bezig is met haar werk. Ze is misschien niet de allerbeste piloot, maar ze doet het met veel plezier. Ze is verder sociaal en duidelijk. Als ze merkt dat er iets niet goeds zit geeft ze dit meteen duidelijk aan. Ze neemt niet graag het heft in eigen handen omdat ze dan bang is dat ze een fout maakt. Ash kan onder druk erg roekeloos worden en dan maakt ze domme fouten waar ze later spijt van heeft. Ze kan daarom erg onhandig zijn. In normale situaties is ze erg geconcentreerd en beheerst.
Biografie: Ash komt uit de stad en wist eigenlijk niet wat ze na de middelbare school moest gaan doen. Haar ouders waren ten einde raad; ze werd voor elke opleiding afgewezen. Toen ze bij de NASA een aanvraag deed ging ze ervan uit dat ze toch niet werd aangenomen. Toen ze hoorde dat ze toch werd uitgenodigd voor gesprek ging ze eerst met tegenzin omdat het haar saai leek, maar uiteindelijk is ze helemaal verliefd geworden op het vak. Ze zit nu in het derde jaar en mag voor het eerst mee op een missie.
Pluspunten: Sociaal, is duidelijk en in normale situaties is ze geconcentreerd en duidelijk.
Minpunten: Onderdruk wordt ze onhandig, roekeloos en ongeconcentreerd. Ze is ook niet de snelste met het bedenken van ideeën.
Uiterlijk: Lang bruin haar, dikke wenkbrauwen en bruine ogen. Ze is aan de wat kleinere kant.

Ruby
Berichten: 1647
Lid geworden op: 16-01-2016 17:37

Bericht door Ruby » 11-06-2016 01:25

Naam: Ripley Bellamy
Positie: Lead Pilot
Leeftijd: 18
Persoonlijkheid: Ze is hyper, kan niet stilzitten en heeft heel slechte humor. Als het schip op punt van ontploffen staat, is zij degene die kalm blijft. Nouja kalm... Eerder blij. Ripley is dol op levensbedreigende situaties, vooral tijdens het vliegen en geniet er erg van.
Biografie: Ripley was als kind al een kleine waaghals die niks anders deed dan de grenzen van mensen opzoeken en enorme risico's nemen. Haar ouders konden haar zo gezegt niet meer aan en ze werd naar een kostschool gestuurd. Daar dichtbij zat een vliegveld, waar Ripley wel uren naar boven kon staren. "Ik zal hoger vliegen dan die sukkels daarboven" zei ze altijd met haar rare Russische accentje. Uiteindelijk is ze bij NASA terechtgekomen nadat ze haar vliegexamen totaal had genailed en op wondere wijze een natuurtalent was.
Pluspunten: Deinst niet snel terug voor gevaar, redelijk sociaal, optimistisch, geweldige piloot.
Minpunten: Chaotisch, zegt vaak dingen zonder dat ze erbij nadenkt, impulsief en nogal grofmondig.
Uiterlijk: Ripley heeft een gemiddelde lengte, vuurrood haar, blauwe ogen en zowat constant een grijns op haar gezicht geplakt. Ze draagt vaak goggles en doktersjassen.
Afbeelding

Cynical
Berichten: 390
Lid geworden op: 16-01-2016 12:25

Bericht door Cynical » 11-06-2016 01:47

Ash

De poorten schuiven open en ik hoor het gejuich en geschreeuw van de mensen. Ik glimlach en hou mijn helm naast me vast. Ik loop rustig over een aangelegde brug richting het ruimteschip. Onder mijn schreeuwen mensen me toe. Het is echt wereldnieuws; een expeditie naar een planeet waar misschien ook leven mogelijk is, waar mensen een nieuwe kolonie kunnen starten. Ik glimlach en zwaai naar de mensen onder mij. Ze herkennen mijn gezicht misschien nog, ik heb wat reclame spotjes gedaan voor de NASA. In principe is het gewoon propaganda om jonge mensen lokken bij de NASA omdat er zoveel oude papzakken werken. Ik glimlach als ik denk aan het reclame spotje: een episch ruimteschip dat op volle vaart door het heelal vliegt, een crew vol hechte vrienden die voor elkaar zouden sterven, een heroïsche groep mensen. Ik weet dat het in het echt wel wat tegenvalt, alleen hou ik nog steeds wel van mijn werk. Wanneer ik bij de ingang van het ruimteschip kom zwaai ik nog een keer naar het gillende publiek en stap ik het ruimteschip in. Ik loop naar mijn plekje en laat mezelf in een redelijk comfortabele stoel vallen. Ik doe alvast mijn veiligheidsriemen om en stel de radar die naast mij staat alvast op de goede coördinaten in. Ik ben echt heel erg gespannen, vooral omdat dit mijn allereerste missie is. Ik herinner me de redelijk vermoeiende training die erbij zat; ik kijk totaal niet uit naar het voedsel. Gelukkig duurt de expeditie niet super lang, enkele maanden. Het allervreemdste aan de planeet was dat we hem nooit eerder hebben opgemerkt, erg ver ligt hij niet weg van de aarde. De reis duurt ook maar drie dagen erheen. Ik kijk toe hoe steeds meer bemanning komt binnendruipen. Als Lieutenant Miller komt binnenlopen begroet ze me en maken we een klein praatje.
'Gespannen Ash?' Vraagt ze met een glimlach. Ik knik.
'Heel erg' zeg ik met een nerveuze glimlach.
'Het komt goed. Ik was ook zo zenuwachtig met mijn eerste reis, maar het komt allemaal vanzelf wel' zei ze. Ik knik met een gerustgestelde glimlach en ga verder met het invoeren van de codes.

Ruby
Berichten: 1647
Lid geworden op: 16-01-2016 17:37

Bericht door Ruby » 11-06-2016 01:59

Ripley

Ik zwaai heel enthousiast als ik mensen hoor schreeuwen en juichen. Sommige mensen waren nog enthousiaster dan ik! Hoe was dat mogelijk? Ik was gister zo zenuwachtig dat ik eerst twintig rondjes over het terrein moest rennen om te kunnen slapen. Ik sjok naar het ruimteschip toe. Op het moment maakte ik selfies met mensen en trok gekke bekken. Deze aandacht was nog best wel leuk. Wie had ooit gedacht dat ik zo'n nerderig iets als ruimtevaart leuk zou vinden. Toen ik voor het eerst hoorde over deze missie had ik nooit gedacht dat ik ooit zo'n ding zou mogen besturen. "Schiet op!" hoor ik een van de bewakingsmensen tegen mij zeggen. Misschien was ik iets te enthousiast in mensen begroeten... Snel sjeesde ik naar het ruimteschip en sprong erin. "Wazzup chicks" groet ik de anderen en ga in de stoel van de lead pilot, ik dus, zitten. NASA had nooit gedacht dat de lead pilot zo jong zou zijn, maar op een of andere manier heb ik hier talent voor. Veel beter dan werken op die gore boerderij van mijn ouders zeg ik altijd. Enthousiast draai ik heen en weer in mijn stoel. Ik had er zo veel zin in. We gaan naar een onbekende planeet. Het kon nog wel is gevaarlijk worden.... erg gevaarlijk.... Ik moest al grijnzen bij de gedachte. "Yo Ash" groet ik de andere piloot en begin zelf ook aan mijn codes. Razendsnel vliegen mijn vingers over het toetsenbord. Wie zei er dat jarenlang op het internet zitten je nergens zou kunnen brengen?
Afbeelding

TIMETJUUUUH
Berichten: 745
Lid geworden op: 16-01-2016 17:21

Bericht door TIMETJUUUUH » 11-06-2016 23:07

John

Ik was al een tijdje eerder de raket in gegaan, ik had geen zin in al die aandacht en een techneut zou toch niet zo interessant zijn voor het publiek. Hier kon ik tenminste wat rust vinden tussen de machines. In mijn handen had ik een klein verkenningsrobotje, we hadden 10 deze exemplaren en ze waren uitgerust om de nieuwe planeet te verkennen.

Langzaam zag ik de rest van de crew binnen druppelen. Ik stond nu ook op en liep naar mijn stoel toe, het was tijd om te gaan. Ik knipte al mijn riemen vast, ging nog eens lekker zitten en gaf het sein dat ik klaar was voor de lancering.

enkele minuten later begon het aftellen voor het vertrek. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 ,2, 1, Liftoff. Met een enorm gebrul steeg de raket op. ik keek naar mijn scherm wat alle machines aan boord weergaf en zag dat alles goed ging, dit zou een korte voorspoedige reis worden
Er zijn geen emo's alleen emoes
Afbeelding

Cynical
Berichten: 390
Lid geworden op: 16-01-2016 12:25

Bericht door Cynical » 11-06-2016 23:20

Ash

Captain Jackson komt als laatste binnenlopen. Hij gaat meteen zitten en begint zijn codes in te stellen. Na enkele momenten schreeuwt hij:
'Radar?'
'Klaar!' Schreeuw ik.
'Piloten?'
'Klaar!'
'Techniek?'
'Klaar.'
Captain Jackson knikt en spreekt in een intercom:
'Klaar voor lancering.'
Enkele momenten later begint een countdown. Ik voel de zenuwen opstijgen.
'10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1' zei een stem vanaf het station. Het ruimte schip stijgt op en we vliegen met vaart de lucht in.

De eerste minuten gaan het hardst, maar na een tijdje voelt het gewoon normaal en gaan de spanningen weg merk ik. We vliegen nu op redelijk hoge snelheid richting de planeet. Captain Jack houdt oog op alles.
'Goed jongens, op deze snelheid halen we de R7 makkelijk!' Zei hij tevreden.

misschienbram
Berichten: 1446
Lid geworden op: 16-01-2016 17:49

Bericht door misschienbram » 12-06-2016 00:00

Naam: Rosalyn (Rose) O'donnel
Positie: Medic
Leeftijd: 19
Persoonlijkheid: Rosalyn is een slim maar fit meisje. Ze kan redelijk vechten. Desondanks vind ze dit minder belangrijk dan haar taak als medic. Ze is erg toegewijd en zal in iedere situatie haar crewleden helpen. Voor haar crewleden komt ze over als een aardig en behulpzaam meisje dat er plezier in heeft om mensen te helpen. Ze houdt niet echt van vechten en doet dit dan ook alleen als het nodig is. Verder zingt ze vaak.
Biografie: Rosalyn is opgegroeid in New York City met haar ouders en haar tweelingzusje Kim. Ze is bij de NASA terecht gekomen nadat ze als 14 jarige op een excursie er naartoe is geweest. sindsdien was het haar droom om bij de NASA te werken.
Toen ze 18 werd heeft ze haar droom werkelijkheid gemaakt door te solliciteren. Ze is een toegewijde medic geworden nadat een man voor haar een hartaanval kreeg. Ze wist niet wat ze moest doen en de man is toen overleden. Ze heeft hier eerst een paar maanden een depressie van gehad maar besloot toen om EHBO en dergelijke te doen zodat ze voortaan mensen kon helpen in plaats van naar ze staren terwijl ze doodgaan. Verder heeft ze het op school redelijk moeilijk gehad. Haar ADHD en de depressie waar ze nog steeds last van had, zorgden ervoor dat ze slechter ging presteren en dat ze vaak de les uit werd gestuurd. Ze heeft haarzelf uiteindelijk nog kunnen herpakken maar ze heeft altijd nog last gehad van die combi (ADHD en depressiviteit.)
Pluspunten: Is slim, een medisch expert, vrij snel, redelijk sterk.
Minpunten: Heeft vanwege haar medicatie (adhd) soms last van depressiviteit.
Door haar ADHD denkt ze niet na over wat ze zegt en kan hierdooor best asociaal en soms egoistisch overkomen.
Uiterlijk:Afbeelding
( ͡° ͜ʖ ͡°)

TIMETJUUUUH
Berichten: 745
Lid geworden op: 16-01-2016 17:21

Bericht door TIMETJUUUUH » 12-06-2016 23:55

probeer wat je al hebt geschreven iets uitgebreider en fijner om te lezen op te schrijven.
Ook zou het fijn zijn als je van je character een beetje een geheel zou maken. Is er iets gebeurd in haar leven waardoor ze zo'n toegewijde medic is? heeft ze altijd al last gehad van haar medicatie etc. probeer zo veel mogelijk uit de lijst te koppelen aan het verleden beschreven in de biografie
bijvoorbeeld word er op het einde van het lijstje als minpunt ADHD en depressiviteit genoemd. maar dit is nergens te vinden in haar biografie of persoonlijkheid.
Verder zijn de pluspunten niet in balans met de minpunten, het lijkt eigenlijk een beetje van, oh mijn karakter moet nog een minpunt hebben, laat ik een kort dingetje op schrijven (al zou het geval van depressiviteit door goed schrijven best een minpunt kunnen zijn, alleen het woord soms verpest dat nogal)
als laatste: bij de persoonlijkheid word er maar weinig verteld over de persoonlijkheid van het karakter, betekend het liever medic zijn dan vechten dat ze een passifist is, of juist niet? wat word er bedoeld met erg toegewijd? Dat ze het graag doet? Dat ze haar werk doet no matter what? Dat ze heel erg opgaat in haar werk? en zo is het bij ongeveer elk klein loshangend zinnetje van het lijstje, uit dit lijstje kun je niets halen behalve het feit dat ze een medic is en dat ze word gehaat door Trump.

verder nog veel succes, en probeer dit keer wel te letten op hoofdletters
Er zijn geen emo's alleen emoes
Afbeelding

Plaats reactie